16 Şubat 2010

Ev Ödevim: Fareler ve İnsanlar ve Sıçanlar...

Canım Blog,

Dün azcık biyologculuk oynadım ya senle, oraya az sonra keseceğim sıçan ile çekindiğim hatıra fotoğrafımı da koydum. Üstüne de utanmadan Mus musculus yazdım, sende hiç uyarmadın. Ne bileyim, bağlaç olan -da, -de'yi ayrı yazmadığımda altını kırmızıyla çiziyorsun da, sıçanla Mus musculus'u yan yana yazdığımda niye altını çizmiyorsun? Hiç yakıştıramadım. Hadi benim elim sürçtü de öyle yazdım, bir de o sıçanı tee bir yıl önce kestiğimden adı hatırımda Mus musculus kalmıştı, elektrikler de kesilmişti, çalışamamıştım gibi bissürü bahanem varda.. Senin nasıl bir bahanen var bakiyim, söyle bana yavrucum, cidden bu sefer de kızmıycam.

Ehm, neyse. Sonuç itibariyle öğrencilik hayatımı sabote edecek bir yanlışlık yapmışım. Dolayısıyla lab. dersime giren hocam tarafından uyarıldım, sıfır aldım, oturdum. Elimdeki bir sıçan olduğu halde ona Mus musculus yani ev faresi diyerek hakaret etmiş olduğum için ev ödeviyle cezalandırıldım. (Düşünün bir sıçan size Homo sapiens sapiens demek yerine hatırında Gorilla beringei kaldığı için Goril diye hitap ediyor, hem de herkesin önünde. N'aparsınız? Alkolle bayıltmak suretiyle bir takım deneylerinizde kullanmak üzere emellerine alet etmez misiniz?) Ve benim gibi hatırında yanlış kalan acemi biyoloji öğrencileri için böyle bir olay yaşanmasın diye ev ödevimi bloğumda yayınlıyorum. Güle güle kullanıp, kopyala yapıştır yapabilirler.

Dilerseniz şimdi ödevime geçelim:





Bu iki fotoğraf arasındaki 7 farkı -yok ya vazgeçtim çok oldu- 3 farkı bulabilir misiniz? Ben artık bulabiliyorum mesela. Ödevin faydaları :)

İlk fotoğrafımız için konuşacak olursak:

1)O bir keme! Tür ismi de Rattus norvegicus. Benim bir önceki yazımda elimde tuttuğum sıçanla aynı cins, yalnız aynı tür değil dikkat. İkisi de Rattus. Ve o bir Mus musculus değil, artık bunda hem fikiriz :)

2)Vahşi, yırtıcı, özgür.... Daha sayayım mı?

3)Halk arasında lağım faresi de deniyor. Ama lağım faresi diye hor görmeyin. Çocukluğunuza inin ve Ninja Kaplumbağalar'daki Splinter Usta'nın da bir Rattus olduğunu görün.



İkinci fotoğrafımız için konuşalım şimdi de:

1) O bir Mus musculus. Yani bir ev faresi.

2)Muhallebi çocuğu!

3)Bunun hakkında daha fazla bir şey söylemek istemiyorum. Evde fare mi olurmuş ayol.

Bonus: Bir de BALB/c ve hamsterlarımız var ki, onlardan bahsetmeden geçmek olmaz. BALB/c bir albino faresi. Melanin pigmentinden yoksun, bembeyaz kar tanesi, nur tanesi bir fareciğimiz. Bknz:




Mini mini, şirin mi şirin hamsterları ise bilmeyenimiz yok. Halkın sevgilisi. Yedir içir, koştur, şebeğe çevir hayvanı. 2 yıl anca yaşasın. O kısacık ömründe ya oyuncağımız yapalım ya da deneylerde kobay olarak kullanalım :(



Ve tüm bu hayvanlarımızın ortak özelliği ise hem memeli bir canlı hem de genetik yapısı itibariyle insan genetik yapısına büyük benzerlikler taşımasından dolayı deneylerin vazgeçilmezi olmaları.

Ekstra: İnternette ev ödevimi araştırırken savrula savrula buraya düştüm. Okumanızı tavsiye ederim, biyolokum abla yazmış.

Sonuç olarak canım blog, bir önceki yazımda yaptığım hatadan dolayı tüm sıçan halkından kendilerine ev faresi dediğim için özür diler, sevgili hocama düzeltme ve bana ev ödevi verdiği için teşekkür ederim.

Ev ödevimden başarılı bir şekilde geçmek dileğiyle... (Eğer bu ödev olmadıysa defterime 100 kere "Mus musculus bir sıçan değildir. Sıçan da Mus musculus değildir." yazmaya razıyım :))

Son olarak bu ödevimi hazırlamam da desteğini esirgemeyen pek sayın vikipedi'ye, canım google'a ve okulumun bilgisayar lab.ına çok teşekkür ederim.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

fındık kurdum çook önemli bişey öğrendim 'mus musculus bir sıçan değildir' bunu ömrüm boyunca unutmayacağım:))

vişnesu dedi ki...

Günlük hayatta çok lazım oluyor, öyle deme :)

Adsız dedi ki...

ben ciddi olarak söyledim ztn balımm genel kültür sonuçta:)

Unknown dedi ki...

sevgili minnoşum :) sen böyle yazsan da bıdır bıdır ben hep okusam ne güzel olur valla ders çalışması..Parmaklarını yerim seniiiiiiiiiiiin :) öptüm kiiii =)

vişnesu dedi ki...

Ya Simgee, canım benim :)))

Dimi ama ders notları da böyle olsa ve ders çalışırken hiç sıkılmasak. Hiç anlamıyorlar ki bizim dilimizden. Tek isteğimiz derslerde biraz gırgır, biraz muhabbet. Bu kadar çok konuyla nasıl geçecek bu finaller hiç bilmiyorum, pöff :(

Ama ama bi finaller bitsin, bi tatile girip kendime geleyim yazmaya devam edicem. Çok özledim. Üç ay olmuş yazmayalı meğer, ne kadar çabuk geçiyor zaman bu İstanbul'un karmaşasında anlamıyorum ki..

Bir dokundun bin ah işittin, evet :)

Adsız dedi ki...

ah tatil kelimesi kulağa en hoş gelen şey:)

Yorum Gönder