14 Ocak 2009

Anı "Dün - Bugün"

Bugün akbilimi doldurmak için büfeye gittiğimde Penguen'in ve Leman'ın yenisinin geldiğini gördüm. Ama Uykusuz daha gelmemişti. Haftalık Uykusuz alıyorum ama arada diğerlerini de alıyorum. Neyse Penguen ve Leman'ı aldım. Yağmur yağdığından hemen çantama koyup hızlı hızlı tramvaya gittim. Tramvaya bindim ve birkaç durak sonra çok önemli bir şeyi hatırladım. İki hafta önce Leman'ın de-doku yarışmasına katılmıştım. Ve bu hafta kazananların açıklanması gerekiyordu. Kazanacağıma inanmadığım için sakince dergiyi açıp okumaya başladım. Birkaç isimden sonra orda yazan neydi? Benim ismim miydi o? Evet evet, benim adımdı. Heyecanlandım, bak gördün mü hediye kazandım bak, bak diye birine seslenmek istedim ama etrafta tanıdık kimse yoktu. Ve yayılan ağzımı yavaşça topladım.

Yurda varır varmaz topladığım ağzımı geri yaydım. Arkadaşlarımla paylaştım sevincimi çünkü. Bir de abimi aradım. Sevinçler paylaştıkça çoğalırmış ya. Benim sevincim çoğaldı ama abiminkini bilemem. Birden çocukluğuna döndü çok depreşti.
...

Yıl bilmem kaç. Günlerden bir gün annemden para kopardığımız gibi bakkala gittik. Çitos aldık şu taso çıkanlardan. Bir abime bir bana. Ben tam cipsimi açıcam abim cipsleri değişelim mi dedi, değiştik. Merak ettim niye değiştiğimizi ama sormadım. Bi cingözlülük peşinde olduğunu bilmiyordum. Bilsem bile ben hep saftım, abime kıyamazdım. Neyse açtık cipslerimizi benimkinin içinden taso çıktı.

-Aa abi bak bende taso çıktı :)

( Abim içinden, ya onun cipsini ben aldım asıl bana çıkmalıydı şurda bir yerdedir diye düşünüp cipsini karıştırmaya devam ediyor ve bir türlü bulamıyor.)

-Abi sana çıktı mı? Abii abii...



Bu abimin yaşadığı küçük bir travmaydı. Artık klasikleşen cips alıp taso çıkma faslında sevinen taraf hep bendim. Oysa ki büyük bir umutla, heyecanla cips alan taraf hep abimdi. Ve aradan yıllar geçti değişen pek bir şey olmadı. Ben sevincimi hemen yine abimle paylaştım. Abim yine depreşti :)

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Şeytani planlarım vardı, hepsini mahvettin Visnesu-Kız. Senin aldığın cipsten kesin taso çıkacağını biliyordum. Ballı taraf hep sendin çünkü, bu yüzden değiştirmiştim cipsleri.

Allah canını almaya...

Çok kızmak, hemen imla hatalarını ve yanlış telaffuzları aramak...Bulmak...

"tranvay" değil, "tramvay" o... Öğrennnnde gelll...








:)

vişnesu dedi ki...

Ağabeyim,

Öğrennndim ve gellldim. Düzelttim şimdi kızgınlığın geçti mi? :)

Adsız dedi ki...

Hehe, şakaydı kız o :)

Adsız dedi ki...

senin bu ballılığın doğuştan geliyor buna paylaştığımız kırık sırada karar kılmıştım(kırık sıra falan ille acıtasyonu katıcam) yani yakından bildiğim bir durum ve abini buradan selamlıyorum
abisi hep banada böyle yaptı ne şanslı pıtırcıksın sen ya! bak eski günleri hatırladım sinirim bozuldu
get öte.

Adsız dedi ki...

bu arada adsız=ayşe y tamam mı =)))

vişnesu dedi ki...

Canım benim ben napayım isterdimki sizde şanslı olun. Ama şanslı olunmuyor işte şanslı doğuluyor :)

Yorum Gönder